ورود

وبلاگ

وبلاگ موبایل عرفان، در زمینه فروش لوازم جانبی موبایل اعم از کابل، شارژر، صوتی و تصویری، هاب به دصورت عمده و تکی فعالیت دارد. شما می توانید با مطالعه وبلاگ ها اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده تا خرید هوشمندانه ای داشته باشید. 

مقایسه هندزفری تایپ سی با سایر انواع هندزفری

مقایسه هندزفری تایپ سی با سایر انواع هندزفری

در دهه های گذشته تا قبل از ورود هندزفری تایپ سی به بازار ، هندزفری ها با جک 3.5 میلیمتری به گوشی های موبایل وصل می شدند. کمپانی های بزرگ ساخت گوشی های موبایل در سالهای اخیر جک هدفون را حذف کرده اند و پورت تایپ سی جایگزین آن شده است. اما آیا کیفیت صدای هندزفری تایپ سی در مقایسه با سایر انواع هندزفری تفاوتی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به مقایسه هندزفری تایپ سی با سایر انواع هندزفری بپردازیم. فروشگاه موبایل عرفان عرضه کننده بهترین لوازم جانبی موبایل از جمله انواع هندزفری و هدفون شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

هندزفری تایپ سی یا بلوتوثی کدامیک جایگزین هندزفری جک 3.5mm است؟

در ابتدا برای برخی از افرادی که با هندزفری های جک 3.5 میلیمتری خاطراتی از گوش کردن به موسیقی و یا مکالمه داشتند کنار آمدن با هندزفری تایپ سی یا بلوتوثی کمی دشوار بود. اما هندزفری تایپ سی خود را در لوازم جانبی موبایل باز کرد و یکی از نیازهای کاربران شد چرا که شرکت های معتبر اپل ، سامسونگ و شیائومی جک هدفون را از گوشی های جدید خود حذف کرده بودند. از طرفی هدفون و هندزفری های بلوتوثی نیز روانه بازار شدند و ظاهر جذاب و زیبا و قابلیت های آنها طرفداران زیادی پیدا کرد.

یکی از ایرادهایی که برخی کاربران به هندزفری های بلوتوثی می گرفتند نیاز به شارژ کردن آن و قیمت بالاتر این محصول بود. برخی کاربران که هنوز توان دل کندن از هندزفری های جک 3.5 میلیمتری خود را نداشتند ترجیح دادند از مبدل تایپ c به جک 3.5 میلیمتری استفاده کنند و به خاطره بازی خود ادامه دهند.

مقایسه هندزفری تایپ سی با سایر انواع هندزفری

مقایسه هندزفری تایپ سی با هندزفری جک 3.5 میلیمتری

برای مقایسه این دو مدل از هندزفری باید به بخش های مختلف جداگانه نظری بیفکنیم :

مقایسه از نظر کیفیت صدا

در ابتدا به مقایسه کیفیت صدا در هندزفری تایپ سی در مقایسه با هندزفری جک 3.5 میلیمتری می پردازیم. هندزفری جک 3.5 میلیمتری سیگنالهای آنالوگ دریافت میکرد در حالیکه هندزفری تایپ سی این سیگنالها را بصورت دیجیتال دریافت می نماید. انتقال این سیگنالها با پورت USB C با کیفیت و دقت بیشتری صورت می گیرد و همین موضوع هم باعث کیفیت صدای بهتر هندزفری تایپ C می شود.

انتقال صدا با نویز کمتر

نویز در هندزفری های تایپ سی در مقایسه با هندزفری های جک 3.5 میلیمتری به مراتب کمتر است و از طرفی قابلیت های هندزفری های تایپ سی از قبیل حذف نویز، پشتیبانی از صدای فراگیر و … در مدل هندزفری های جدید با تایپ سی دیده می شود. پس در مقایسه هندزفری تایپ سی با هندزفری جک دار برنده هندزفری Type c است. برای خرید انواع هندزفری سیم دار، بدون سیم، بلوتوثی، با جک 3.5 میلیمتری یا تایپ سی می توانید با فروشگاه موبایل عرفان (بهترین موبایل فروشی در تهران) تماس بگیرید.

سازگاری

پورت تایپ سی بعنوان درگاهی استاندارد جهانی به همه دستگاههای جدید از جمله گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ، هندزفری، پاوربانک، شارژر و … اضافه شده است. پس شما با خرید یک هندزفری تایپ سی می توانید آن را به لپ تاپ، تبلت، گوشی موبایل و … متصل کرده و از شنیدن موسیقی یا تماشای فیلم لذت ببرید. این قابلیت سازگاری تنها در هندزفری های تایپ سی وجود دارد و هندزفری های جک 3.5 میلیمتری را نمی توان به همه دستگاهها متصل نمود.

مقایسه هندزفری تایپ سی با سایر انواع هندزفری

طول عمر و دوام

هندزفری های با جک 3.5 میلیمتری عمر کوتاهی دارند و اغلب پس از مدتی دچار قطعی و پارگی سیم می شوند. یا ممکن است در نزدیک پایه دچار خرابی شوند و سائیدگی در محل جک صورت گیرد. اما هندزفری تایپ c عمر بالاتری دارند چرا که پورت آنها مقاوم تر است. این هندزفری ها را بارها و بارها می توان از گوشی یا سایر دستگاهها وصل و جدا کرد و نگران خرابی آن نبود.

مقایسه هندزفری تایپ سی با هندزفری بلوتوثی

حالا قصد داریم به مقایسه هندزفری تایپ سی با بلوتوثی بپردازیم. پس در ادامه با فروشگاه موبایل عرفان همراه باشید:

کیفیت صدا

با اینکه چند سالی است هندزفری های بلوتوثی در میدان لوازم جانبی موبایل جولان می دهند ولی هنوز از نظر کیفیت صدا به پای هندزفری های سیمی نمی رسند. هندزفری تایپ سی صدا را با کیفیت بالا و با کمترین فشرده سازی انتقال می دهد. این در حالیست که هندزفری های بلوتوثی به دلیل نداشتن اتصال مستقیم همه جزئیات صدا را نمی توانند منتقل کنند.

راحتی استفاده

یکی از مزیت های هندزفری های بلوتوثی راحتی استفاده به دلیل نداشتن سیم است. این ویژگی برای افرادی که اهل ورزش، پیاده روی و خرید بیرون از خانه هستند مزیت بزرگی محسوب می شود. شاید همین دلیل برای محبوبیت ناگهانی این نوع هندزفری شده چرا که مشکل گره خوردن سیم هندزفری برای همه وجود دارد.

عدم نیاز به شارژ

یکی از معایبی که برای هندزفری های بلوتوثی می توان برشمرد این است که نیاز به شارژ شدن با برق شهری یا پاوربانک دارند. برای افرادی که ساعات زیادی را در خارج از منزل و یا در مسافرت سپری می کنند شارژ کردن مدام هندزفری می تواند آزار دهنده باشد. اما برای این افراد استفاده از هندزفری تایپ سی می تواند گزینه بهتر و راحت تری باشد.

مقایسه هندزفری تایپ سی با سایر انواع هندزفری

تاخیر در صدا

هندزفری های بلوتوثی معمولا با تاخیر پخش صدا مواجه هستند و این به دلیل عدم اتصال مستقیم به گوشی است. این تاخیر چندان زیاد نیست ولی در بازی و یا تماشای فیلم عدم هماهنگی تصویر با صدا می تواند کمی آزاردهنده باشد. اگر گیمر حرفه ای موبایل هستید توصیه می کنیم از هندزفری تایپ سی استفاده کنید تا این تاخیر موجب کلافگی در بازی برای شما نشود.

قیمت هندزفری

هندزفری های بلوتوثی به دلیل اینکه از تکنولوژی پیشرفته تری برخوردارند و به تازگی وارد بازار شده اند از قیمت های به مراتب بالاتری نسبت به هندزفری Type c برخوردارند. اگر بودجه شما محدود است می توانید از هندزفری تایپ سی با کیفیت به جای هندزفری بلوتوثی استفاده کنید. هرچند در فروشگاه موبایل عرفان برای هر سلیقه و بودجه ای انواع هندزفری اعم از بلوتوثی، تایپ سی و جک 3.5 میلیمتری وجود دارد.

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه هندزفری تایپ سی با سایر انواع هندزفری جک 3.5 میلیمتری و بلوتوثی پرداختیم. مزایا و معایب هر یک را برشمردیم و شما را با فروشگاه موبایل عرفان عرضه کننده بهترین لوازم جانبی موبایل در تهران آشنا کردیم. چنانچه قصد خرید لوازم جانبی موبایل با کیفیت و اورجینال را دارید با فروشگاه موبایل عرفان در تماس باشید. خرید حضوری و آنلاین و ارسال به سراسر کشور امکان پذیر است. شما می توانید با خرید از سایت محصول موردنظرتان را در اسرع وقت جلوی درب منزل تحویل بگیرید. با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *